8 września 2014

KRÓTKA RECENZJA: A Sunny Day in Glasgow - Sea When Absent



W jednym z wywiadów Prince powiedział: You can't understand the words of the Cocteau Twins songs, but their harmonies put you in a dreamlike state. Dokładnie tak samo jest z muzyką A Sunny Day in Glasgow.

Rozmazane, trudne do rozszyfrowania partie wokalne tworzą na Sea When Absent majestatyczne tło dla melodyjnej harmonii syntezatorów, wyrazistych gitar, basu i najróżniejszych innych osobliwych hałasów. Każda piosenka na płycie brzmi jak piękny bałagan - istne pomieszanie z poplątaniem, które odważnie wychodzi poza ramy utartego podziału utworu na zwrotki i refren. Próżno szukać tu logicznych związków między przechodzącymi w siebie fragmentami, chwytliwych, powtarzających się motywów czy jakichkolwiek prostych i przewidywalnych rozwiązań. Całość płyty jest wręcz nie do ogarnięcia dla ludzkiego rozumu - tyle jest tu dźwięków, kolorów, emocji i niesamowitych przeżyć! Właśnie dlatego nie warto jakoś specjalnie rozmyślać nad muzyką A Sunny Day in Glasgow, rozkładać ją na czynniki pierwsze czy próbować zaszufladkować do jednego gatunku. Niech ten wyjątkowy, zapierający dech w piersiach chaos po prostu wlewa się do naszych uszu i wypełnia je doskonałą muzyką. A jeśli kogoś ciągle dziwi tak wysoka ocena dla tego albumu, polecam położyć się na wygodnym łóżku, założyć słuchawki i przesłuchać Sea When Absent od początku do końca.

Nadal jakieś wątpliwości? Nie? No mam nadzieję :) Tak bowiem brzmi prawdziwe muzyczne katharsis. Tak brzmi album-arcydzieło, najlepsza (póki co) płyta 2014 roku!



kakofoniczny
poleca


2 komentarze:

  1. Zaczęłam słuchać tej płyty, ale nieco mnie znużyła. Może nie jestem jeszcze na nią gotowa?
    Aczkolwiek cieszę się, że udało ci się znaleźć krążek, który uznać możesz za ten najlepszy w 2014 roku ;) Ja też już taki mam.

    Nowy post na http://The-Rockferry.blog.onet.pl (nowy numer muzycznego magazynu "MadHouse")

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęciłeś mnie do posłuchania tej płyty. Lubię takie ciekawe smaczki :)
    Zapraszam na nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń